Kasım 09, 2010

Sıvıyağlı Kurabiye


Uzun zamandır kurabiye çekiyor canım...Hamile olduğumdan dışarıdan katkılı ve paketli hiç bir ürün tüketmiyorum :) bu yüzden her şeyimizi evde yapıyoruz, bu da süper keyifli oluyor...
Katı yağ ve margarin içeren kurabiyelerin yanında sıvıyağlı bu tarifi çok beğendim.

Malzemeler
yarım su bardağı sıvıyağ
yarım su bardağı yoğurt
1 yumurta
kabartma tozu ve karbonat biraz (olmazsa olmayan paketler)
2 kaşık süt
yarım bardak toz şeker
aldığı kadar un (3 bardak)

hamuru güzelce harmanladıktan sonra içine veya üstüne farklı harçlar hazırlayabiliyoruz...mesela ben kuru incirleri biraz sıcak suda bekleyip doğradıktan sonra top top hazırladığım kurabiyelerin üzerine batırdım, içine zencefil ve tarçın koymayı ihmal etmedim :)
elmalı, cevizli
kuru kayısılı veya istenen her şekilde kullanılabilir bu tarif...
afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: