Şubat 12, 2011

UNAGİ - FAVORİM...



Sushi bir yana Unagi bir yana...
Unagi, japonca yılan balığı demektir, çiğ olarak harika tüketildiği gibi, teriyaki sosu ile mangalda da muazzam olur, sevgili kocacığım yazın bize bahçede ziyafet çekmişti, sushi, yılan balığı ızgara ve rakı ile bir bodrum gecesi yaşamışlığımız da vardır :) Hamileliğimin bitişini gene ev yapımı bir sushi partisi ile kutlamayı planlıyorum yazın, yanında da japon birası mmm :)))

Burada unaginin ben çiğ tarifini veriyorum :

MALZEMELER
  • 2 adet yosun yaprağı sarmak için
  • 1 çay bardağı pirinç sirkesi
  • 100 gr Japon pirinci
  • 50 gr İnce dilimlenmiş salatalık
  • 40 gr yılan balığı dilimleri
  • 1 tatlı kaşığı tozşeker
YAPILIŞI
Japon pirincini bol suyla yıkayıp süzün. Özel tenceresine alıp hafif diri kalacak şekilde pişirin. Pirinçleri harmanlayıp soğutun. Pirinç sirkesi ve şekeri ekleyip tekrar harmanlayın. Pirinçten iki parmak kalınlığında ve bir parmak uzunluğunda köfte şeklinde parçalar hazırlayın. Pirinç köftelerinin üzerine aynı boyutlarda, yılan balığı. Servis tabağına dizdiğiniz Sushileri zencefil turşusu, soya sosuyla birlikte servis yapın.


BU ARADA MALZEMELERİ NEREDEN BULURUM DEMEYİN, BEN BODRUMDA BİLE BULABİLİYORUM, METRODA TÜM MALZEMELER MEVCUT DÜNYA MUTFAKLARINA AİT...İSTANBUL VE DİĞER ŞEHİRLERDE OLDUKÇA KOLAY OLMALI :)))

Hiç yorum yok: