Ocak 22, 2011

Limonlu Lokmalar (Lemon Tassies)

Denemek üzere internetten bulduğum bu tarif alıntıdır :)

-Martha Stewart‘tan aldığım bir tarif, oldukça güzel oldu. Görüntü olarak da, onunkilere tıpatıp benzedi:) Yaptığım tek hata: Limonlu harcına krem peynir koyun diyordu, ben evde light labne var diye onu koydum. Dolayısıyla, ertesi gün üzerinde minik çatlaklar oldu. Ama lezzet gerçekten çok güzel, gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim. Pratik bir tarif diyemeyeceğim, minik muffin kaplarına yerleştirmek bayağı vaktimi aldı. Ancak, lezzeti limonlu cheesecake’e çok çok benzeyen, kıvamı daha sert olan, mini cheesecake’ler elde ettim.

Hamuru için malzemeler:

- 2 cup (250 gram) un
- 170 gram tereyağ, minik parçalar haline getirilmiş
- 1/4 cup+2 yemek kaşığı (75 gram) toz şeker
- 2 büyük yumurta sarısı
- 1 çay kaşığı vanilya özütü (Yoksa 1 paket vanilin de olabilir.)
- 2 limonun kabuğunun ince ince rendesi
- 1 çay kaşığı tuz
Kalıbı yağlamak için yağ (Ben içine koyacağım tereyağın bir kısmıyla yağladım.)

Limonlu harç için malzemeler:

- 220 gram krem peynir (Ben 200 gramlık light labne koydum.)
- 1/3 cup (60 gram) toz şeker
- 1 büyük yumurta
- 3 limonun kabuğunun ine ince rendesi
- 2 yemek kaşığı limon suyu
- 1/2 çay kaşığı vanilya özütü (yarım paket toz vanilin)

Eğer hamur yoğuran bir mutfak robotunuz varsa, tarif çok daha kolay. Ama yoksa, iş ellere düşüyor. Yapılması gereken, un ve tereyağın alete konup, iyice kırıntı kıvamına gelene kadar karıştırılması. Ben önce mikser ile denedim, ama çok da başarılı olamadım tabii. O yüzden elle yoğurdum. Parça tereyağ kalmayana kadar. Ardından içine diğer malzemeleri de ekleyip, yoğurmaya devam edin. Elle yoğuruyorsanız, bizim bildiğimiz klasik kurabiye hamuru gibi olmayacak, endişelenmeyin. Hatta hamur tek parça bile olamıyor. Bize gereken, bir tepside 24 adet bulunan mini muffin kalıpları. Kalıpları yağlayın. Minik topları kalıba koyup, bastırarak tas şeklini vermeye çalışın. (İşte beni zorlayan kısım burasıydı, çünkü hamur sert bir hamur.) Hamurdan yaptığınız tasları, önceden iyice ısıtılmış 175-180 derece fırında 18-20 dakika pişirin. Kenarları kahverengileşmeden almanız lazım. Hatta, 10 dakika sonra tepsiyi ters çevirebilirsiniz ki her tarafı aynı kızarsın. (Fotoğraftakilerden bir tık daha az pişirebilirsiniz.)

Onlar pişerken, siz de iç malzemeyi hazırlayın. Bütün malzemeleri, mikser ile çırpın. Hamurdan taslar fırından çıktıktan sonra, tahta minik bir kaşık yardımıyla tasların içine biraz bastırın. Kabaran kısımları varsa özellikle. Ardından hazırladığınız peynirli harcı, içlerine dökün. İyice doldurabilirsiniz, taşmıyorlar. Hatta piştikten sonra biraz sönüyorlar. Limonlu tasları 10-12 dakika daha pişirin. Yine 5-6 dakika sonra tepsiyi çevirebilirsiniz. Piştikten sonra bir ızgara üzerine koyup, soğuyuncaya kadar bekleyin.

Bunlar da, Martha Stewart’ın yaptığı kurabiyeler… Gördüğünüz gibi iç harcı daha yağlı gözüküyor. Siz siz olun yağlı bir krem peynir kullanın:)-

Hiç yorum yok: