Kasım 09, 2010

Sebzeli Pastırmalı Kiş


Pek çok yerde kiş hamuru aradım ve kendimden de birkaç şey ekledim ve hoşuma giden bu tarifi yazmak istiyorum :) afiyetle :)


KİŞ HAMURU

1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
2çorba kaşığı tereyağ
1 paket kabartma tozu
(ben mahlepli çeşnili kullandım)
300 gram un
(tam unu tercih ediyorum)
Yeteri kadar tuz

Üzeri için:
2-3 adet pırasa
biraz kereviz sapı
biraz da ıspanak
Az miktarda sıvı yağ
8-10 dilim hindi pastırma
1 adet yumurta
200 ml krema
1 su bardağı taze kaşar peyniri
1 çay kaşığı tuz
bir tutam şeker
toz kırmızı biber
yenibahar
muskat
karabiber
Üzeri için kırmızıbiber

Hazırlanışı
Kiş hamuru malzemesini yoğurun. Kulak memesi yumuşaklığında olunca fırın kabınıza elinizle yayarak yerleştirin. Çatalla bir kaç yerden delin. 170 derecede 20 dakika pişirin.
Pırasaları temizleyip yıkadıktan sonra doğrayın. Çok az sıvı yağla tuz ve şeker ekleyip soteleyin. Diğer dilediğiniz sebzeyi ıspanak ve kereviz sapını ve baharatları da ekleyin.
Pişen sebzeyi kiş hamurunun üzerine yayın.
Pastırmaları dizin.
Kremayı yumurtayla çırpıp pastırmaların üzerine gezdirin.
Rendelenmiş kaşar peynirini veya parmesanı üzerine yayın.
Kırmızı pul biber serpin. 170-180 derecede 20-25 dakika pişirin. Sıcak olarak servise sunun.

Hiç yorum yok: