Aralık 24, 2010

Kadayıflı Damla Sakızlı Muhallebi

Annem hafif ve lezzetli olduğu için çok yapar bu tatlıyı, ben de çok severim...yalancı kadayıf, gündoğan pazarındaki yufkacı tyzenin de dediği gibi "tembel kadayıfı" :)))

Benim kadayıflar taze idi, ama okuduğum tariflerde buzluktan çıkartılıp itice dövülerek küçük parçalara ayırmak sureti ile kavruluyordu kadayıflar...ben komple yaptım fena da olmadı...

Kadayıfımızı biraz tereyağ ve az şeker kullanarak ceviz veya fındık içi ile ocakta veya fırında kızartıyoruz öncelikle...fırında daha sağlıklı ve yağsız olması mümkün...

Muhallebisi için ise
1 kg süt
1 kaşık un
1 kaşık nişasta
1 bardak şeker -daha az koydum çünkü sakız reçeli ekledim aroma için-

topaklanmaması için sürekli karıştırarak pişiriyoruz, muhallebiye haymak ya da krema katanı da var...ama kullanmadım ben...

muhallebiyi geniş kapa serip üzerine de kadayıflarımızı koyuyoruz, biraz bekletip afiyetle yiyoruz...mmm süper :)))

Hiç yorum yok: