Ekim 06, 2009

VİŞNELİ KÖFTE


Bir Çiya lezzeti, bayıldığım bir tat...Bu tarifi bugün güncellemek istiyorum, dün kıyma ile ne yapsam derken, buzluktaki pazardan aldığım ve reçel yapacağım taze vişneler geldi aklıma...bu dondurucu işine bayılıyorum...ve vişneli köftede yaptığım değişikliklerle güncelliyorum :)
Madem Çiyaya gidemiyorum o zaman Çiya bana gelir...

Malzeme:
yarım kilo köftelik kıyma
yarım kilo vişne
3 adt kebap pidesi- ben kullanmıyorum
10 gr. sıvıyağ
1 adet soğan
yarım limon suyu- bunu da kullanmadım
az salça
birkaç dal maydanoz
yaenibahar
kırmızıbiber
tuz karabiber
bir çimdik karbonat ve biraz ekmek içi - kıvam için

Yapılışı:
Kıymayı, tuz ve baharatlarla beraber yoğurun. içine ekmek içi biraz su ve karbonat da ekleyin.
Harçtan çok küçük yuvarlak köfteler hazırlayın.
Soğanları çok incecik doğrayın, yağı tencereye koyup soğanları öldürün, biraz suda çözülen salçayı da ekleyin, sonra köfteleri katıp beraberce çevirin-silkelemek suretiyle.
Tencereye 1 bardak vişne suyu ilave edin, limon suyu ekleyip yumuşayana kadar pişirmeye devam edin. Ben vişne suyu ya da limon suyu eklemedim.
En son vişneleri de katıp biraz daha pişirin.
Suyu biraz kalınlaşınca ateşten alın.
istenirse pideleri doğrayın tabağa serin, üzerine kebabı koyun, onun da üzerini maydanozla süsleyin.

Nefis...
yanında pilav, makarna veya sütlü patates ile olabilir...




Hiç yorum yok: