Eylül 18, 2009

ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ

Oldumolası kerevizi ve aromasını çok sevmişimdir, sevmeyeni anlayamıyorum...Burada kereviz bütün olarak satılıyor köy pazarında, istanbullu bir kişinin kerevizi burada tanıyamaması çok olası :) Türkiyenin bu nimeterine bayılıyorum açıkçası. Taze ve harika sebze meyveler bulunuyor, seneye kerevizi bahçeye ekmeyi planlıyorum, domates patlıcan limon çilek soğan ve reyhandan sonra bahçemize tat katsın :) ağaçlardan bahsetmiyorum , minik bir kirazımız var heyecanla büyümesini bekliyorum ve incir bu sene nefiz oldu :) Konuya dönelim...
Ketevizin saplarını ve yapraklarını da kullanarak zeytinyağlı kereviz yapıyorum, şu an ocakta ve tarife geçiyorum. Fonda Kindred Spirits çalıyor :)
Kedim ceviz miyavlıyor...


Malzemeler:
2 adet kereviz
2 havuç
Bahçeden topladığım 5 6 adet arpacık soğan
1 çorba kaşığı un
Tane karabiber
3 kesme şeker
Zeytinyağı - ben piştikten sonra ekliyorum daha çok hoşuma gidiyor.

Yapılışı:
Kerevizleri soyup istediğiniz büyüklükte doğrayın. Havuçları ve soğanları da kendi istediğiniz şekilde doğrayın. Hepsini tencereye aktarın. Tüm yemekler için geçerli olan önerim, yemeğin içindeki sebzeleri benzer şekillerde doğramanız. Göze daha çok hitap etsin diye.
Unu bir bardak suda ezip yemeğe katın. Sebzelerin üstünü kapamayacak kadar su koyun. Tane karabiber, tuz ve kesmeşekerleri de ekleyin. Zeytinyağını isterseniz bu noktada ekleyebilirsiniz. Veya zeytinyağını çiğ kullanmayı tercih ediyorsanız, yemeğiniz piştikten sonra da ekleyebilirsiniz. Kerevizler piştiğinde (ateşte çok bırakırsanız yumuşarlar ve kolayca parçalanır hale gelirler) servis tabağına alın.
Soğuk olarak daha çok beğeniyorum.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: