Nisan 04, 2009

Masala Chai (मसाला चाय)


Iste bir diger Hindistan hediyesi bana...Gitmeden once de cok severek yapip iciyordum ama oradayken her yerde bu cay iciliyor...Bizim siyah cayimizin yerinde sutlu sicak masala cayi ve bol baharatli...Tadi nefis ama koca Hindistanda sutler tam yagli oldugundan biraz agir...Manda sutunden cok kaymakli ve yagli olunca mide biraz rahatsizlaniyor...





Gene turkiyede hazir masala caylari 16 lira gibi fiyatlara satilirken ben Goadan 1 paketi sadece 5 liraya almistim ve gene cok pahali gelmisti...Asil olay kendi masala cayini yapmak...




Ben cayi sutle demleyerek icine kakule' tarcin' seker' karabiber' ve muskat koyuyorum' olcusunu fazla kacirirsaniz aci olur' damak tadina gore ayarlanmali...



Hintliler inanilmaz sekerli iciyorlar' sekersiz diye bir kavram yok' garam garam masala chai denince bilin ki sicacik masala cayi diyorlar...
Dunyanin bir ucunda hic tanimadiginiz bir hintli ile hic bilmediginiz bir tren istasyonunda veya sokakta masala cayi icmenin tadini cok az seye degisirim :)))
Namaste


Hiç yorum yok: