Kasım 13, 2010

Etli Kara Lahana Sarması


Geçen perşembe Yalıkavak pazarında pazı ararken karşıma çıktı, aa pazı dedim, amcam gülerek "garalahana u" dedi. Biz de hemen alıverdik gari :)
Turgutreis'te bir lokantada yemiştik, pek de güzeldi, dolmanın her türlüsünün hastasıyım pazı, yaprak, lahana, kabak, biber, kuru patlıcan...Bu sefer bunu denicem dedim evet...
Bugün sabahtan yemek günü ilan ettim önce kısır, ardından da köz biberle patlıcan yaptım, bir yandan da kara lahana dolmasına başladım, tamemen kafadan tabiiki özel iç karşımım :))) her zamanki gibi...İçgüdülerle yemek yapmak gibisi yok
misss

Malzemeler:
1 demet kara lahana
yarım bardak pirinç
250 gr kıyma
1 ufak kuru, 2 taze soğan
biraz maydonoz
kuş üzümü
bol kırmızı toz biber (tatlı)
az kırmızı pul biber (acı)
bol yenibahar
sumak
dolmalık fıstık
bir tutam şeker
tuz
karabiber

Bu iç harcına yarım bardak sıcak suda erittiğim domatesli biber salçamdan da ekleyerek iyice karıştırdım, lahana yapraklarını biraz kaynar suda bekledip hemen süzdüm, ortalarındaki kalın saplarını kesip, bol iç ile doldurup biraz tombulca ve kısa şekillerde sardım, fazla derin olmayan teflon tencerenin dibine 1 2 yaprak pazı koyup üzerine çok sıkı olmayacak şekilde dizdim. biraz sıvıyağ da ekledim, artan içle kalan kuru patlıcanlarımdan 3-5 tane doldurdum, onları da diziverdim tencereye, üzerine dek kaynar su ekleyip, bir tabak ile kapattım dolmacıklarımı, kapağını da kapayıp yarım saat pişirdim kısık ateşte.
Sonuç baya başarılı oldu bence...
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: